torsdag 17. mars 2011

Dyr/Planter og Komposisjon

1. Bilde
Det var den ene dagen hvor det snødde en god del, så bestemte jeg meg for å ta meg en tur ut i hagen å ta bilder av kaninen min Tiiger i snøen. Ideen var å få bilder av han med mye snø rundt men han er ikke så glad i å gå i snøen og satte seg ned for å vaske pelsen istede, derfor ville jeg ha et bilde hvor han vasker seg. Iso:1600 Lukker: 1/250 Blender: f/8.0 Av redigering har jeg fjernet litt highlights for å få snøen bedre frem på bildet.



2. Bilde
Jeg prøvde å få bilder av et dyr i naturen for det er der de hører hjemme. Iso: 200 Lukker: 1/640 Blender: f/5.6 Jeg ville ha dette bilde så naturlig som mulig og redigerte derfor ingenting.


1. Bilde 
Jeg hadde lyst på et bilde med en dompap når jeg så de ute i hagen, men det er lettere sagt enn gjort for du kan ikke gå for nærme. Den ene dompapen fløy opp i kristornen og jeg ville veldig få denne fine kontrasten mellom det røde brystet på fuglen og de grønne bladene. Iso: 1600 Lukker: 1/500 Blender: f/8.0 Ingen redigering, men jeg har beskjært det for å sette fuglen i interesse punktet. 


2. Bilde
Jeg prøvde å få et bra komponert bilde av kaninen min og mens han går rundt og er nyskjerrig. Så fikk jeg dette blinksuddet. Iso: 1600 Lukker: 1/125 Blender: f/8.0 Litt små redigering på klarhet, farger og lys.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar