torsdag 17. mars 2011

Vann og Lys

Her er bildene mine til kategoriene Vann og Lys

1. Bilde
Ideen bak bildet var å prøve å få vann i bevegelse og få fram alle vanndråpene som ble spredd alle veier.
Jeg brukte et Canon ESO 350D DIGITAL på alle bildene mine. Iso: 400 Lukker: 1/200 Blender: f/9.0
Jeg har gjort veldig små redigeringer bare for å få klarere vann.



2. Bilde
Dette bildets ide går innom både lys og vann. Vi har en vannstein i hagen, der hvor vannet kommer ut er det og lys. Jeg hadde lyst til å fange hvordan lyset påvirker vannet og den fine bevegelsen som vannet får. Iso: 400 Lukker: 1/200 Blender: f/11.0 I dette bildet har jeg beskåret bildet for å få en bedre komposisjon og jeg har redigert ganske mye for å få store kontraster mellom bakgrunnen og vannet.




3. Bilde
På en ganske overskya dag så plutselig bryter solen gjennom skyene, det var kjempe fint lys og jeg hadde veldig lyst til å fange det jeg så. Iso: 100 Lukker: 1/500 Blender f/29.0
Jeg gjorde en liten redigering for å få litt mer farge i bildet.

1 kommentar:

  1. Jeg syns bilde nr. 2 i vann var kjempe bra. Du har fått vannet som stiger i interessepunktet og vannet er skarpere enn bakgrunnen, noe som gjør at det blir tydelig fokus på vannet. Formørkingen av bakgrunnen forfremmer også glansen i vannet :)

    SvarSlett