tirsdag 24. mai 2011

Layout ferdig resultat

Vi er ferdig med oppgaven "Layout"

Jeg har ikke så mange forslag til denne oppgaven, det var vanskelig å finne bilder som tok seg bra ut som et bokomslag.

Det første forslaget;


Jeg valgte et bilde med en nøytral bakgrunn og uten forstyrrelser fra andre element enn hovedmotivet som skal stå i fokus. Jeg valgte dette bildet fordi det er litt dømmende og mystisk. Jeg har prøvd å gjøre det enda mer drømmende/mystisk ved å legge til blur i kantene. Bilde er blitt endra til svart/hvit via photoshop og forandra litt inne på "curves" for å få lys de stedene jeg ville ha og balangsere kontrastene.  Jeg har brukt en egen font for den første bokstaven, og ellers samme font på resten av bokomslaget. Jeg satte opp formatet feil på denne. Men også så synes jeg dette ble litt kjedelig.



Det endelige resutlatet ble denne;

Her har jeg et blide som det "skjer" litt mer i. Det er en stor blomst som viser rett mot oss og et par andre her og der. Jeg har gjort nesten all den samme redigeringen på dette bildet. Du ser kanskje at det er blitt litt mer blury i kantene for å gi det en mykere følelse. Jeg har gjort det samme med fonten på begge bildene. Jeg har fått rett format på denne, men den største forskjellen var jo margen.
Jeg er ganske fonøyd med denne og liker hvordan den ser ut.
Vi skal ha sjanger på boken, men når jeg lagde hadde jeg ikke noen spesiel i tankene men jeg synes, siden bokomslaget er mykt og rolig så passer det best til en kjærlighets roman.

Og bare fordi jeg hadde lyst så lagde jeg den samme bare i farger fordi blomstene hadde så fin farge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar