tirsdag 31. mai 2011

Oppsumering våren

Nå nærmer det seg slutten a dette halvåret og det betyr også slutten av faget foto og denne bloggen. Dette er en selvevaluering/oppsumering over det vi har lært, gjort, og hvordan det har vært å ha faget foto.

A. Foto
Det har vert kjempe gøy å ha faget foto. Jeg har fått lære så mye om kameratet som gjør at jeg får lyst til å bruke det mer til å ta flere bilder. Jeg har aldri hatt et eget kamera heller ikke vert en til å ta mange bilder, så det er gøy å få gjøre dette. Jeg har lånt kameraet til mamma og da har jeg kunnet føre kunskapen videre til henne. Jeg har lært mye om programmet PhotoShop som jeg har hatt lyst til å lære for å kunne bruke det bedre. 
Har også lært om blogg, og animasjon, for å si det sånn så har jeg lært mye og kommer til å burke dette videre. 
Det har vert nokk med utfordringer og gode og varierte temaer på oppgavene, det likte jeg. 

B. Blogging
Det at vi skulle lage og ha en blogg til dette faget var spesielt. Jeg har aldri hørt om at det brukes i skolen. Men jeg synes det har vert kjempe gøy. Det er en veldig grei måte å levere oppgaver og ha alt samlet på ett sted. Også så har det blitt mye mer tilgjenngelig for andre utenfor skolen å se arbeidet ditt. Du kan bare ta fram pc-en, så kan du si "se hva jeg har lært/gjort på skolen" og jeg synes det er veldig bra. Andre kan lære av oss siden vi skriver om de forskjellige instillingene i forskjellige innlegg. 
Jeg har også opplevd at mamma har vist min blogg videre til en venninne av seg. Jeg synes det var litt gøy. Man får også en mulighet til å få tilbakemelding på en enkel måte. Og til og med kan folk i andre land se det. (Bare da hadde det vert bedre om det var på engelsk) 
Jeg har lært å bruke en blogg på en faglig måte. Jeg hadde en liten utdordring med at de dagene jeg var syk, så mista jeg en del av læringen også mista et innlegg til bloggen. Og av og til synes jeg det ble litt vanskelig å fortsette når jeg manglet et par innlegg som jeg gjerne skulle hatt der, og av den grunn har jeg rota litt i slutten. Men fremdeles har det vert fin læring i det og.



C. Arbeidsmetoder
Jeg liker godt hvordan vi har jobbet med dette faget. Det har vert veldig fritt på samme tid som det er små grenser. For eksempel i oppgavene har vi kunnet gjøre så og si hva vi ville, når det ikke stod helt klart hva du skulle gjøre, selvfølgelig. Bare vi leverte til tide inn på bloggen. 
Jeg synes det har vert kjempe gøy og det er egentlig ikke noe jeg ser som trengs å endres på. Men selvfølgelig om du finner på noe nytt enda bedre så er det bare topp. 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar