torsdag 28. april 2011

Portrett


Ideen bak bildet var å få hovedlyset rett på personen og ha en relativt mørk bakgrunn uten at den ble helt svart. Jeg har vert heldig å få bruke lillesøsteren min til model i dette bildet. Jeg har plassert henne nede i venstre hjørnet og fått henne til å se opp mot det høyre hjønet der også lyset kommer fra som er en lyktestolpe. Lyset kommer fint inn mot fjeset og gir fine skygger i bildet.
Iso: 400 Lukker: 1/10 Blender: f/4.5
Jeg prøvde ett par hvor hun så vekk fra lyset for å få en fin siluett men lærte at det hadde trenkt en mye klarere bakgrunn og ville ikke gi like godt inntrykk.

Igjen så velger jeg å ha bare ett bilde fordi dette var det bilde jeg hadde mest baktanke og synes passet å bruke. I tilleg til at jeg har mange fine vårbilder som godt kan bli brukt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar