torsdag 28. april 2011

Sykkel

Bilde 1

Jeg ville ta et utsnitt av en sykkel som folk vill gjennskjenne at er en sykkel. Jeg har prøvd å gi den dybde og liv ved bruk av blender og plasseringen i bildet. Bildet er ganske lyst og litt grått som gir en mekanisk følelse som en sykkel er. Iso: 1600 Lukker:1/40 Blender: f/4.0
Jeg lærte at selv de kjedeligste ting kan bli interessant og fint hvis det er satt opp bra.


Bilde 2

Jeg fant min gamle trehjulssykkel og det brakte tilbake minner og jeg hadde lagt merke til hvordan de fleste bildene jeg tok fikk et gul skjær over seg nesten som effekten sepia. Og jeg fikk en idé om å lage et gammeldags bildet for å gir et sterkere inntrykk til de gamle minnene, i tillegg så er sykkelen ganske slitt så det blir en helhet i det. Jeg satte den i blomsterbedet for der ville den gulfargen komme best fram og i gi et fint preg til hele bildet. Iso: 400 Lukker: 0.4 Blender : f/4.0
Jeg har lært at man må utnytte de effektene du får av omgivelsene dine når sjansen byr seg og at lyset ute forandrer seg heletiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar